Igår eftermiddag slutade mitt internet att fungera. Sms:ade grannen för att kolla om det var fel i hela huset och fick det bekräftat. Kollade via min iPhone på Sandnets hemsida, men där fanns inget besked om någon driftstörning. Då ringde jag istället och satt tio minuter i telefonkö för att få veta att det var problem i mest hela Sandviken, att de felsökte men inte hade några mer besked.
Jag skrev lite irriterat på Facebook och några kommenterade.
Ungefär en timme senare började Sandnet uppdatera sin Facebooksida och fortsatte med det fram till midnatt. Också på Twitter fanns besked från Ida Lindahl, informatör på Sandviken Energi, och från kommunen. T.o.m. VD:n Alfonso Kubulenso visade sig på Facebooksidan 🙂
Och innan natten övergick till söndag var uppkopplingen tillbaka och alla nöjda och belåtna.
Vad jag vill säga med det här är att – trots fem timmars avbrott en ledig lördag – så gillar jag Sandnet mer idag än tidigare. Ett gott bemötande, närvaro och personligt anslag gör skillnad. Jag tycker gårdagen var ett utmärkt exempel på just det. Så – Heja Sandnet!
Uppdatering söndag kväll: Arbetarbladet ringde mig på förmiddagen för att de sett att jag twittrade om det här. Det var nog inte så intressant att ta med det jag sa, eftersom jag inte var irriterad utan snarare imponerad av Sandnets sätt att hantera sociala medier under kvällen 🙂